Jul o sånt!

image54
God drink! Gin, lime, 7up och lite pressad kalamansi.

Här i Boracay har vi haft jul! Det innebar väl egentligen inte så mycket, det mesta var fortfarande palmer, sand och sol. Fast man såg en och annan filipino med tomtemössa på förstås. På julafton köpte vi hem chokladkaka som vi slukade med några bananskivor samtidigt som vi öppnade lite klappar. Jag (Jeppe) fick bland annat ett mini-frågespel av tomten (tack tomten!) som vi testade direkt, med segerjubel från mig som följd. Kvällen spenderade vi på en riktigt bra fiskrestaurang här i närheten tillsammans med våra kitekompisar. De har stort utbud på sjömat här, allt från gaishummrar (grönsvarta) och nån konstig krabba med svans som går rakt fram, till sandmaskar och prickiga fiskar. Vi delade på ett gäng tigerräkor och en hel grillad Lapu-lapu, nån sorts inhemsk torsk eller nåt. Gott var det i alla fall!


     
Vänster till höger: Anna, Peter, Johan, David och Eva som vi firade jul med.

Dagen innan dopparedagen satt vi på varsin cykel och upptäckte ön. Vi tog tjuren vid hornen direkt och började med en alldeles för brant och lång backe upp till utkikspunkten, där man ser ut över hela Boracay. Vilket kanske inte är så imponerande egentligen med tanke på att ön bara är en kilometer bred. Vi fortsatte i vad som kan tänkas vara lite mer behaglig nedförsbacke, men utan speciellt bra bromsar var det en liten pärs det med. Efter att ha kollat in den lokala golfbanan så hamnade vi till slut på den minsta stranden jag har sett på denna ön. En lång sick-sacktrappa var enda vägen ner till stranden eftersom den låg precis nedanför en hög klippvägg. Mat och dryck man beställde i baren hissade de ner i ett rep. Väldigt mysigt för en dag, men jag hade inte pallat att ligga där hela semestern som ett par av tyskarna som var där verkade göra.


Igår var en trevlig kitedag! Alla hade skoj på vattnet, vi fotade lite och flaggorna vajjade i vinden. Sen gick jag ut och köttade lite ända tills min bakre fot hoppade ur sin stropp under en hård landning och jag gick ner i nån sorts enbenssplit som inte alls var så skönt för vänster höft och knä. Idag känns det mest i höften och det blir väl några dagars vila, men det är sånt som händer. Tricket jag skadade mig på var i alla fall snyggt!


              
1. Pop!   2. Mjoo inte bara kite på kitebeach  3. Kokosfight  4. Locals  5. Delad surfglädje  6. Railey  7. Bambuland  8. Sannas lilla rosa  9. Tricki tricki  10. Bulabog Beach  11. Landning

Annars är allt bra här och hoppas samma gäller för er därhemma! God fortsättning!


Kommentarer
Postat av: hakan

sweet!
Vilka frasiga bilder! Jag blir varm in i hela själen. Hösten får mig ofta in i ide,men det är rader som dessa som väcker den björn som sover. Inspirerande och vackert! Nu ska jag sträva efter reskassa så jag kan följa kölvattnet söderut.
Njut av äventyrens tid!
håkan

2007-12-27 @ 08:23:03
Postat av: Carina Berg

Oh,va härligt ni ser ut att ha det,tur för er att jag redan har varit på semester annars hade jag kommit på stört,suck!Tänker på er och unnar er alla roliga och minnesvärda upplevelser från ett
mycket regnigt göteborg och ser fram emot nästa lilla reseberättelse med talande foton!Kramar från carina B

2007-12-27 @ 08:30:25
Postat av: Ulf o Carina

Hallå, Det är inte bara ni som har sol. I går fick vi faktiskt den första solglimten sedan ni åkte. I går var det dessutom kitare i Rågelund så vind har vi gott om, och inte en enda pirat så långt ögat kan nå.
Tur vi kan få lite ljusglimtar från er blogg.
Kramar!

2007-12-27 @ 18:19:54
Postat av: Sofia

Åhhh, jag vill åka nu nu nu! Det ser helt underbart ut....god fortsättning på er och hälsa de andra
kramar

2007-12-28 @ 13:43:10
Postat av: bollinho

Lök och tomater!!!

Glöm inte att gödsla efter all jul mat!!
Fridens solsken till er båda!

Hale you guys!

2007-12-28 @ 21:00:37
Postat av: johnne

nicccccccccccce!
hemma snö och några minus .
Har en vecka kvar sen till kata beach thailand.
ha super och rip it up in 2008.

massa kramar till båda
johnne

2008-01-04 @ 00:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0